7 Ocak 2016 Perşembe

KENDİNİZİ GERÇEKLEŞTİRİN…


Merhaba sevgili okurlar,

Birçoğumuz için yaşam doğmak,büyümek,mezun olmak,evlenmek,önce çocuk sonra da torun sahibi olmak ve sonunda da ölmek anlamına geliyor.Kendimize içine koyduğumuz bu kısır döngü içinde kendimiz için ne yapıyoruz peki ? Başarmak,sahip olmak istediklerimiz ya da yaşama dair hırslarımız yok mu ?  Ya da geç kaldığınızı veya kapasitenizin yetmediğini mi düşünüyorsunuz?
Bana göre insanlar  istedikleri her şeyi başarabilir,insanların önlerindeki tek engel kendi koydukları engellerdir.Başarısızlık kişinin hem sosyal hem bireysel olarak psikolojisini negatif etkilemektedir.Oluşan bu negatif psikoloji sağlık anlamında ,ilerleyen dönemlerde anatomik ve fizyolojik olarak oluşabilecek sorunlara zemin hazırlamaktadır.İnsan psikolojisi, anatomi ve fizyolojisi bir bütünün parçalarıdır.Bu nedenle kişisel gelişim kişinin sağlığı üzerinde de etkilidir.Bununla ilgilenen çok sevdiğim bir branşa göz atmak yerinde olacaktır.

NLP, 1970'li yılların başında matematikçi Richard Bandler ve dilbilimci John Grinder'ın belirli becerilere sahip olan insanlar ile bu becerilerde mükemmelleşmiş insanlar arasındaki farklılıkları ortaya koyma çalışmalarıyla Kaliforniya'da doğmuştur. Kendilerine sordukları soru şuydu; "Herhangi bir uzmanlık becerisine sahip bir kişi ile, aynı beceriye sahip olmasına karşın konusunda daha üstün olan birisi arasındaki farkın nedeni nedir?"
Bandler ve Grinder, mükemmel performansa sahip insanları modellemiş ve bu performansa diğer insanların da ulaşabilmeleri için gerekli teknikleri oluşturmuşlardır.

Şimdi NLP’ nin açılımını yaparak her harfin neyi temsil ettiğine bir bakalım:

Neuro: Tecrübelerimizin sinir sistemimiz sayesinde 5 duyumuzla algılanması ve işlenmesidir. Yani yaşadıklarımızı zihnimizde nasıl canlandırdığımızdır. Kısacası sinir sistemine yaptığımız bir göndermelerden oluşur.
Linguistic: Sinirsel temsillerin kodlandığı, sıralandığı, anlama kavuştuğu dil ve iletişim sistemidir. Yani hayata bakışımızı, olaylara verdiğimiz tepkileri sözcüklerle nasıl anlattığımızla ilgilenir.
Programming: Belirlenmiş hedeflere ulaşmak için iletişimimizi ve sinir sistemimizi organize etme eylemidir. Yani istenilen sonuçlara ulaşmak için düşünceleri düzenler ve değiştirilmesi gereken inançlarla ilgilenir.

Türkçesi Sinir Dili Programlaması olarak çevrilen NLP, bireyin istediklerini elde etmesine imkân veren bir düşünce, uygulama ve davranış biçimidir.

İnsanı bir bilgisayara benzetirsek NLP, bu bilgisayarı nasıl kullanacağımızı öğreten bir teknolojidir. Her bireyin sahip olduğu potansiyelin nasıl daha etkin kullanılacağını gösteren modellerden ve stratejilerden oluşur.
NLP Kişinin Kendisiyle ve Diğer İnsanlarla İletişimidir…

NLP Bir Davranış Biçimidir… Merak, macera hissi, neyin öğrenmeye değer olduğunu ve iletişimde neyin insanları etkilediğini öğrenme arzusu ile yaşama, kaçırılmaz bir öğrenme fırsatı olarak bakar.

NLP Bir Yöntemdir… Her davranışın uyduğu bir yapı vardır. Bu yapıyı öğrenebilir, değiştirebilir ve modelleyebiliriz. Duyularımızla da hangi davranışın yararlı ve etkili olduğunu anlayabiliriz. NLP kendimizin ve başkalarının dünyayı nasıl anladığını açıklar. Şu an dünyada kişisel gelişim alanındaki en gelişmiş teknolojidir.

NLP Bir Teknolojidir… NLP’ yi öğrenen kişi algılarını ve bilgilerini bir zamanlar imkânsız gibi görünen sonuçlara ulaşmak için organize edebilmeyi öğrenir
NLP, bir Sanattir...Çünkü, mükemmelliği yakalamış dahi insanları modeller. Bu başarılı insanların ulaştıkları parlak sonuçları nasıl elde ettikleri ve bu başarılara yol açan düşünce ve davranış süreçlerinin başka insanlarda nasıl kopya edilebileceğini araştırır. Bununla beraber NLP vasat ile mükemmeli ayıran en önemli hususlardan biri olan etkin bir içsel ve dışsal iletişimin nasıl kurulacağını öğretir. Kısaca NLP kişinin kendisinin en iyi versiyonu olma sanatıdır.
NLP hayatimizin her anında kullanılabilir. Işimizde, (stratejiler, doğru karar verme, motivasyon, satış) özel hayatımızda (eşimizle, çocuğumuzla, ARKADAŞLARINIZLA ve dünya ile iletişimde, kolay öğrenmede, kişisel karar vermede, kendi kendinizi kendi modelimize uygun olarak motive etmede, fobilerin yok edilmesinde…vb.) daha doğrusu insan olan her yerde ve insan yaşadığı dünyayı yönetmesine ihtiyaç olan her ZAMAN kullanılabilinir.

Hangi durumlarda uygulamak gerekir:

* İyi bir işim ve evliliğim olduğu halde mutlu olamıyorum.
* Tıbben anatomik bir bozukluk tespit edilemedi, fakat kekelemekten kurtulamıyorum.
* Doktorlar organik bir problem bulamadı, ama çok ağrı çekiyorum.
* Tırnak yeme, el yıkama, temizlik yapma, banyo yapma gibi konularda takıntılarımı yenemiyorum.
* Hafızamın güçlü olduğunu biliyorum, ama unutkanlığımın önüne geçemiyorum.
* Çok değerli olduğumu bildiğim halde bir türlü kendimi değerli hissedemiyorum.
* Yanlış olduğunu ve beni zora sokacağını biliyorum, ama insanlara tepeden bakmaktan bir türlü kurtulamıyorum.
* Büyüdüğümü biliyorum, ama çocuk gibi davranmaktan kendimi alamıyorum.
* Nedenini bilmiyorum ama duygularımı yaşamıyorum.
* Hayatıma kendim yön veremiyorum, hep birilerine ihtiyaç duyuyorum.
* Çok başarılı olduğum halde kendimi başarılı hissedemiyorum.
* Yanlış olduğunu bildiğim halde inatçılıktan, bencillikten, negatif düşünmekten kendimi alamıyorum.
* Çok çalışıyorum ama bir türlü başarılı olamıyorum.
* Yanlış olduğunu biliyorum ama zararlı alışkanlıklardan (sigara, alkol, kumar, uyuşturucu…) kendimi alamıyorum.

Sonuç olarak ;  insanın kişisel olarak gelişiminin sağlaması kişiyi daha mutlu,pozitif ve yaşama daha bağlı hale getirmektedir.  İnsanlara bakış açısı, yaşam felsefesi, işindeki başarı oranı, kişinin huzurunu, sağlığını olumlu yönde etkiler diyebiliriz.
Hayatta başarıya ulaşabilmek için doğru anahtara sahip olmak gerekiyor. Doğru anahtarla her şeyi, yanlış anahtarla hiç bir şeyi açamazsınız. İşin tek inceliği doğru anahtarı oluşturmaktır. Herkesin hem başarıyı, hem mutluluğu, hem sağlığı yakalamasını dilerim.


Sağlıklı ve sağlıkla kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder